Türkiye Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Türkiye Forumu

Türkiye Forumu


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

F1 severlerle burda buluşalım

3 posters

Sayfaya git : 1, 2  Sonraki

Sizce bu yıl Dünya Şampiyonu Kim olur ?

F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap50%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 50% [ 2 ]
F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 0% [ 0 ]
F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap25%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 25% [ 1 ]
F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap25%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 25% [ 1 ]
F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 0% [ 0 ]
F1 severlerle burda buluşalım Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım Vote_rcap 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 4


Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 2 sayfası]

1F1 severlerle burda buluşalım Empty F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:40 pm

zekai47

zekai47

F1 2008 TAKIMLAR VE PİLOTLAR


F1 severlerle burda buluşalım Teamfe11

F1 severlerle burda buluşalım Kimira10

F1 severlerle burda buluşalım Felipe10

F1 severlerle burda buluşalım Teammc10

F1 severlerle burda buluşalım Lewish11

F1 severlerle burda buluşalım Heikki10

F1 severlerle burda buluşalım Teambm10

F1 severlerle burda buluşalım Nickhe10

F1 severlerle burda buluşalım Robert10

F1 severlerle burda buluşalım Teamre10

F1 severlerle burda buluşalım Fernan10

F1 severlerle burda buluşalım Nelson10

F1 severlerle burda buluşalım Teamho10

F1 severlerle burda buluşalım Jenson10

F1 severlerle burda buluşalım Rubens10

F1 severlerle burda buluşalım Teamto10

F1 severlerle burda buluşalım Jarnot10

F1 severlerle burda buluşalım Timogl10

F1 severlerle burda buluşalım Teamwi10

F1 severlerle burda buluşalım Nicoro10

F1 severlerle burda buluşalım Kazuki10

F1 severlerle burda buluşalım Teamre11

F1 severlerle burda buluşalım Davidc10

F1 severlerle burda buluşalım Markwe10

F1 severlerle burda buluşalım Teamto11

F1 severlerle burda buluşalım Sebast10

F1 severlerle burda buluşalım Sebast11

F1 severlerle burda buluşalım Teamfo10

F1 severlerle burda buluşalım Gianca10

F1 severlerle burda buluşalım Adrian10

SuperAguri Takımı ve Pilotları F1 2008 Yarışlarından çekildikleri için Bu listede yerlerini almamışlardır.



En son zekai47 tarafından Perş. Haz. 12, 2008 2:42 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi

2F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:44 pm

zekai47

zekai47

F1 Pistleri ve Özellikler


F1 severlerle burda buluşalım Trkiye10

İstanbul Park Pisti, Tuzla Tepeören yakınlarında bulunmakta ve toplam 2,215,000 m2'lik bir alanı kaplamaktadır. Alman Mimar Hermann Tilke, pisti 5.333 km. uzunluğunda, 14.5-21.0 m genişliğinde ve saat yönünün tersine koşulacak şekilde tasarlamıştır. Pistte toplam viraj sayısı sağa 6, sola 8 olmak üzere, 14 adet olup, maksimum hız ise 320.58 km/st'tir. İnişli çıkışlı bir yapıya sahip olan pistteki en yüksek eğim yüzde 8.145 olacaktır.

İstanbul park Pistinde çevre yolu ile iç yolları bağlayan 2 adet alt geçit, yaya ulaşımı için 3 adet üst geçit ile 2 adet alt geçit bulunmaktadır. Pistteki ana yapılar; Padok, pit binaları, ana tribünler ve servis binalarından oluşmaktadır. Ayrıca 12.000 kapasiteli bir otopark alanı ile 4 helikopter sahası mevcuttur.

Pistin teknik özellikleri:

Uzunluk: 5,333 km
Genişlik: 14 - 21,5 m
Çevreyolu uzunluğu: 5.482 km
İç yollar toplamı: 2.286 adet
Toplam viraj sayısı: 14 (6 adet sağ ve 8 adet sol)
Toplam düzlük sayısı: 4 adet
En keskin viraj yarı çapı: 15 m
En uzun düzlük: 720 m
Start/Finiş düzlüğü uzunluğu: 655,5 m
Maksimum hız: 320,6 km/st
Ana tribün seyirci kapasitesi: 25.000
Geçici tribün seyirci kapasitesi: 50.000
Doğal tribün seyirci kapasitesi: 50.000- 70.000
Toplam kapasite: 125.000-145.000
Medya Merkezi, 600 kişiye hizmet verebilecek kapasitedir.

F1 severlerle burda buluşalım Avustu10

Starttan itibaren hızlanan otomobiller, Fangio Stand'a (Jones Virajı) gelindiğinde 295 km/st hıza erişirler. 1 nolu viraj pistin en sert ve frenajın çok önemli olduğu virajdır. Burada pilotlar üzerine binen yatay güç yaklaşık 3.5G'dir. İki sert ve sağa doğru virajı geride bırakan pilotları bu kez sola doğru eğimli 4 ve hemen ardından sağa doğru eğimli 5 nolu virajlar beklemektedir. Brabham çıkışında 280 km/st hıza erişen otomobiller bu dönemde en fazla 170 km/st hız yapabilirler. Albert Road Virajından önce 1'inci Sektör geçilir. 3. vites ve 105 km/st ile geçilen bu virajdan sonra iki rahat viraj geçilir. Bunlardan Lauda Virajı 5'inci vites ve 250 km/st hızla geçilmektedir.

9 nolu Clark Chicane'da otomobiller yine çok sert frenaj yapmak durumundadirlar. Pilotlara burada binen yatay güç ise 3.3G'dir. Hemen çikista 245 km/st hiza ulasan otomobiller, önlerindeki nisbeten rahat düzlükte 2'inci Sektörü geçerler (280 km/st). 6'inci vites ve 255 km/st hizla gelinen Ascari Viraji 3'üncü vitesle ve 110 km/st hizla geçilir.

Start-Finiş düzlüğü öncesi yer alan son 2 virajdan ilki olan Stewart 150 km/st (4. vites) ve Prost ise 130 km/st (4. vites) hızla geçilir. Tam arada yer alan 15 nolu viraj çıkışı, aynı zamanda Pit Alanının da girişidir. Prost Virajından çıkan otomobil 4'üncü vitesle ve 250 km/st hızla Start-Finiş düzlüğüne girer ve Albert Park Pistindeki tam turunu tamamlamış olur.

F1 severlerle burda buluşalım Malezy10

Sepang Formula 1 Pisti'nin 1999 yılında hizmete girmesi sadece Malezya motorsporları tarihinde yepyeni bir sayfa açılmasıyla kalmadı, uluslararası otomobil sporları arenasında da "en mükemmel Formula 1 pisti" özelliğini kazandı. Sepang Uluslararası Pisti Formula 1 pilotları arasında da "mücadeleye en fazla açık pist" olarak beğeni kazanmış durumdadır. Sepang'ın bir başka özelliği ise, şu an Formula 1 yarışlarının yapıldığı 17 pist arasındaki en modern tesislere sahip bulunan mekan olmasıdır.

Ekim 1999'da yapılan ve Sepang Pisti'nde ilk kez düzenlenen Petronas Malezya Grand Prix'si, Güney Doğu Asya'da yapılan ilk Formula 1 yarışı olarak da tarihe geçmiş oldu. Bu GP, FOM (Formula 1 Yönetimi) tarafından da sezonun "en iyi GP'si" olarak ödüllendirildi. Pist FIA tarafından istenen tüm spesifikasyonlara fazlasıyla sahip olup, dünyada F1 logosunu adıyla birleştiren ilk ve tek mekandır. Tribünlerinin konumu da son derece özel olan Sepang Pisti'nde, Büyük Tribünler pistin 2 ana düzlüğüne bakmaktadır. Sepang Pisti toplam 100 bin seyirci kapasitelidir.

F1 severlerle burda buluşalım Bahrey10

Sakhir adıyla anılan Bahreyn Uluslararası Pisti (BIC - Bahrain International Circuit) Bahreyn'in başkenti Manama'ya 30 kilometre uzaklıktaki çöl arazisi üzerine kurulmuş son derece modern ve yuksek teknoloji ürünü bir kompleksten oluşuyor.

Bu sezon ilk kez Formula 1 yarışının yapılacağı pistte toplam 11 viraj bulunuyor. Bu virajlardan 7'si sağ yönde, 4'u ise sol yöndedir. 5.417 kilometre uzunluğundaki Sakhir Pistinin seyirci kapasitesi ise yaklaşık 50 bin. Pistte ulaşılması öngörülen en yuksek hız ise 310 Km/St'dir. Tahmin edilen tur zamanları ise 1dk 35.000sn dolaylarındadır (saatte ortalama 195 Km/St hıza göre).

Etrafın çöl arazisi olması nedeniyle pist uzerinde kum parçacıklarının olması takımları ve pilotları endişelendiriyor

F1 severlerle burda buluşalım Sanmar10

Bu yıl 23'üncüsü gerçekleştirilecek olan San Marino Grand Prix'sine ev sahipliği yapacak Imola Pisti'nin tarihi M.Ö. 80 yılına dek uzanıyor.

Imola halkının hız ve yarışmaya olan tutkusu Roma devrinde başlar. M.Ö. 80'de o zamanki adı Cornelli Forum olan Imola'nın en merkezi yerinde bir anfitiyatro inşa edildi ve burada "chariot" adı verilen 2 tekerlekli at arabalarıyla heyecanlı yarışlar yapılmaya başlandı.

Bugünkü pistin temelleri ise 1940'lı yıllara dayanıyor. Savaş sonrası zayıflayan ekonomiyi güçlendirmek amacıyla inşasına başlanan Imola'da yol yapımı büyük önem kazandı. Bugünkü pisti oluşturan güzergahın büyük bir kısmı da o zamanlarda yapılan yollardı. Imola'ya asıl yatırım ise, piste bugün adını veren Enzo ve Dino Ferrari kardeşler tarafından 1952'de başlatıldı.

1950'de resmiyet kazanan Formula 1 yarışı ise buraya ilk kez 1980'de geldi. O yıl yapılan yarışı Brezilyalı Nelson Piquet, Brabham BT49 (Ford 3.0 V8) otomobiliyle kazandı.

Imola’nın “Enzo e Dino Ferrari Pisti” 4.920 kilometre uzunluğunda olup, yarış 62 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 21.091sn (2002).



F1 severlerle burda buluşalım Ispany10

Barselona’nın Catalunya Pisti, bu yıl 33'üncüsü yapılacak olan İspanya Grand Prix'sine 1991’den bu yana ev sahipliği yapıyor.

İspanya Grand Prix’si Formula 1 tarihinde ilk kez 1951 yılında Pedralbes Pistinde yapıldı ve bu yarışı Juan Manuel Fangio Alfa Romeo 159 ile kazandı. 1954’den sonra İspanya GP’sine ara verildi ve 1968’de Jarama Pistinde tekrar yapıldı. Bu yıldan itibaren İspanya GP’si her yıl farklı iki pistte yapılmaya başlandı. 1970, 1972, 1974, 1976, 1977, 1978, 1979 ve 1981 yıllarında Jaramada, 1969, 1971, 1973 ve 1975’deki yarışlar ise Montjuich Pistinde gerçekleştirildi. Aradaki 1980 yılında İspanya GP’si yine yapılmadı.

1986’dan 1991’e kadar geçen sürede Sevilla’daki Jerez Pisti İspanya GP’sine ev sahipliği yaptı.

1991’den günümüze kadar kullanılmakta olan Barselona’daki “Catalunya Pisti” 4.730 kilometre uzunluğunda olup, yarış 65 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Michael Schumacher’e (Ferrari) ait: 1dk 20.355sn (2002). Geçen yılki yarışta Pole Pozisyonunu yine Michael Schumacher aldı (1dk 16.364sn).

Catalunya Pisti'nin zemini Interlagos kadar olmasa bile, yine de çok düzgün olmayıp, pilotlara düzenli ve rahat bir sürüş olanağı vermemektedir. Virajlar ve chicane'larda frenleme çok önemli olup, lastiklerde de yine bu pistte çok hızlı bir aşınma gözlenir.

Catalunya Pistinin Start/Finiş düzlüğü, Formula 1 takviminde yer alan pistler arasında "en uzun" olanıdır. Bu düzlüğün sonunda bulunan Elf Virajına otomobiller yaklaşık 315 km/st hızla (6'ıncı vites) gelirler ve virajın uç noktasında hızları 120 km/st'e düşer. Pistte pilotlara binen en fazla G-Force (yatay güç) ise pit alanı girişinden sonra yer alan ve Start/Finiş düzlüğü öncesindeki en son virajdadır: 3.3 G. Elf Virajına gelişin son bölümü yokuş aşağı olup, virajın çıkışında ise sağa ve yukarı doğru meyilli bir bölüm bulunmaktadır. Catalunya Formula 1 takvimindeki "en hızlı" 4'üncü pisttir.

F1 severlerle burda buluşalım Monaco10

Bu yıl 48'inci Monako Grand Prix'sinin yapılacağı Monte Carlo şehir pistindeki ilk yarış 1950’de yapıldı ve yarışı Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo (Alfa Romeo 158 1.5 L8) otomobili ile kazandı. Monako’da 1951-1954 arası yarış yapılmadı. 1955’den bu yana aralıksız olarak yapılan tarihi Monako Grand Prix'sinin organizasyonunu, Avrupa'nın önde gelen otomobil klüplerinden birisi olan Monako Otomobil Klübü (Automobile Club de Monaco) yapmaktadır.

Monako Grand Prix'sinin yapıldığı Monte Carlo şehri, pist olarak ilk kez 1929 yılında açıldı. Yarış haftasonu için kurulup, yarıştan hemen sonra sökülen portatif tribünlerin kapasitesi 120 bindir. Kuşkusuz Formula 1 takviminin en ünlü ve en renkli yarışı olan Monako GP'si, yıllardır Monte Carlo Prensliğinin sokaklarında yapılıyor. Bu GP aynı zamanda takvimdeki en yavaş yarışa da sahne olmaktadır. Gerek padok ve pit alanı, gerekse pistin dar olmasına karşın özellikle pilotlar için bu GP'nin anlamı çok büyüktür. Her pilotun hayalini bir kez olsun Monako GP'sini kazanmak süsler. Pistin dar olması, pol pozisyonu ve grid’de önlerde yer almak açısından da son derece önemlidir.

Monte Karlo Şehir Pisti 3,360 km uzunluğunda olup, yarış 78 tur üzerinden yapılacaktır. Pistin “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru 1dk 18.023sn ile Rubens Barrichello’ya (Ferrari) aittir (2002). Geçen yılki Pole Pozisyonunu 1dk 16.676sn ile Juan Pablo Montoya (Williams) kazanmıştı.

F1 severlerle burda buluşalım Avustu11

Bu yıl 26'ıncı Avusturya Grand Prix'sinin yapılacağı A1 Ring Pistinde, daha önceki adıyla "Zeltweg”de ilk yarış 1964'te yapıldı ve yarışı Lorenzo Bandini, Ferrari 156 (Ferrari 1.5 V6) otomobili ile kazandı.

1970'e kadar Avusturya'da yarış yapılmadı ve o yıl, adı "Osterreichring" olarak değiştirilen pistte yapılan yarışı Jacky Ickx, Ferrari 312B (Ferrari 3.0 B12) ile kazandı. 1987 yılına kadar süren Avusturya GP'si, o yıl yapılan son yarışla tekrar sona erdi. 1997'de Avusturya'nın telekomünikasyon Şirketi A1'in sponsorluğunda yeniden düzenlenen, yaklaşık 1,5 km kadar kısalan ancak daha modern bir görünüm kazanarak, adı da "A1 Ring" olarak değiştirilen pistte 21 Eylül 1997'de yapılan yarışı Jacques Villeneuve, Williams FW19 (Renault 3.0 V10) otomobili ile kazandı. Resmi olarak A1 Ring'de bugüne kadar 6 GP yapıldı. A1 Ring'in kapasitesi ise 50 bin tribün seyiricisidir.

A1 Ring Pisti 4,310 km uzunluğunda olup, yarış 71 tur üzerinden yapılcaktır. Pistin “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru 1dk 09.298sn ile Michael Schumacher’e (Ferrari) aittir (2002). Geçen yılki Pole Pozisyonunu 1dk 08.085sn ile Rubens Barrichello (Ferrari) kazanmıştı

F1 severlerle burda buluşalım Ads30510

1925 yılında açılan Nurburgring başlangıçta son derece uzun bir pistti. Yaklaşık 28.1 kilometre uzunluğundaki pist, muhteşem çam ormanları arasında sanki hiç bitmeyecekmiş gibi tepeleri inip çıkıyor, bir virajdan diğerine geçiyordu. 60'lı yıllarda burada birçok dünya şampiyonu yarış kazandı. 1961 yılında unutulmaz Sir Stirling Moss, kariyerinin son yarışını Nurburgring'de kazandı. 1968'de ise Jackie Stewart, inanılmaz doğa koşullarında mükemmel bir yarış kazanıyor ve 2'inci ile arasındaki fark tam 4 dakikaya çıkıkyordu. Aynı Jackie Stewart, pistin güvenliğine ilişkin eleştirilerde bulununca, 1970 yılında Nurburgring yenileniyordu. Kenar bariyerleri ilk kez konuldu ve bu arada pist genişletildi.

1976 yılında Niki Lauda'nın son derece ağır yanıklarla kurtulduğu o unutulmaz faciadan sonra Nurburgring Pisti Formula 1 takviminden çıkartıldı. 1984 yılında pist tekrar takvime alındığında, görenler değişikliklere inanamadılar. Eski pistin hemen yanına yepyeni bir pist inşa edilmişti. Yeni uzunluğu 4.530 km olan piste ilginç bazı "chicane"lar eklenmiş ve yarış güvenliği açısından FIA'dan tam not almıştı. 1986'da tekrar elden geçirilen Nurburgring Pisti modern Pit Alanı tesislerine kavuşurken, uzunluğu da bugünkü haline gelmişti: 4.556 km.

1995 yılında Michael Schumacher (Benetton) ile Jean Alesi (Ferrari) arasında unutulmaz bir yarış izlendi. Schumacher bitime sadece 3 tur kala Alesi'yi geçip yarışı kazanmıştı. 1996'da ise Jacques Villeneuve (Williams) bu pistte, Formula 1'deki "İlk" zaferini kazanıyordu. 1997'deki yarışı ise Michael Schumacher'in unutması olanaksızdı. Küçük kardeş Ralf (Jordan), daha ilk turda ağabeyini zorluyor ve Michael Schumacher yarış dışı kalıyordu. Her iki McLaren'in de motor patlatmalarıyla Villeneuve zafere ulaşıyordu.

1998'de Nurburgring Pistinde, Pol Pozisyonu ve ikinci sırada Ferrari'lerin başlamasına karşın, zaferi Mika Hakkinen (McLaren) kazandı. 1999 sezonunda podyumda 1'incilik kürsüsüne ilginç bir isim çıkıyordu. Stewart Pilotu Johnny Herbert mükemmel bir yarıştan sonra zafere ulaşmıştı. 2 saatlik sürenin hem kuru zeminde, hem de son derece yoğun yağmur altında geçtiği bu yarışta Herbert, Stewart'a ilk zaferini kazandırmıştı. 2000 sezonu Michael Schumacher'in (Ferrari) zaferiyle geçti. Schumacher'i 2 McLaren pilotu, Hakkinen ve Coulthard izledi.

2001 sezonunda da Michael Schumacher rüzgarı esti. Alman Pilot Nurburgring'de zafere ulaşırken, podyuma 2'inci olarak Montoya ve 3'üncü olarak da Coulthard çıktı. Geçen yıl Pol Pozisyonu da M. Schumacher'in oldu.

F1 severlerle burda buluşalım Ads30511
Bu yıl 35'inci Kanada Grand Prix'sinin yapılacağı Montreal�deki Gilles Villeneuve Pisti'nde ilk yarış 1978'de yapıldı ve yarışı piste adını veren Gilles Villeneuve, Ferrari 312T3 otomobili ile kazandı. Kanada Grand Prixleri daha önce 2 ayrı pistte yapıldı. 1967, 1969, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976 ve 1977 yıllarında Mosport Pistinde yapılan yarışlar, 1968 ve 1970�de ise Saint Jovite'deki Mont-Tremblant Pisti'nde yer aldı. Mosport'da 1967'de yapılan tarihin ilk Kanada GP'sini ise Brabham BT124 otomobili ile Jack Barbham kazanmıştı. 1987 yılında Gilles Villeneuve Pisti, 1975'de ise Mosport Pisti bakıma alındığı için Kanada GP'leri yapılmadı.

Gilles Villeneuve Pisti, Montreal'de Expo Fuarı için 1977'de suni olarak yapılan Notre Dame Adası üzerinde yer alır. Gilles Villeneuve Pisti 4,420 km uzunluğunda olup, yarış 70 tur üzerinden yapılacaktır.

F1 severlerle burda buluşalım Amerik10

2000 sezonunda Formula 1 takvimine A.B.D. Grand Prix'sinin mekanı olarak tekrar dahil edilen Indianapolis Pisti, böylece dünya motor sporları tarihindeki "en eski GP pisti" ünvanını kazanmış oldu. 1909 yılında yapılan Indianapolis Pisti, rekor bir sürede inşa edildi: 8 ay. 1909'da kurulan "Indianapolis Motor Speedway Corporation", bugün de pistin sahibi durumundadır.

Indianapolis'i asıl ünlü kılan yarış ise, geleneksel "Indy 500"dür. 30 Mayıs 1911'de ilki yapılan Indy 500, halen A.B.D.'nin en çok izlenen otomobil yarışıdır.



En son zekai47 tarafından C.tesi Haz. 14, 2008 2:11 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi

3F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:46 pm

zekai47

zekai47

F1 severlerle burda buluşalım Ingilt11

Bu yıl 36'ıncısı yapılacak olan İngiltere GP'si ilk kez 13 Mayıs 1950'de yapıldı. Silverstone Pisti 1948 yılında hizmeye açıldı. 90 bin kişi kapasiteli Silverstone'da tribünlerin toplam kapasitesi 60 bindir. Silverstone'un bir özelliği ise, "İngiliz otomobil sporlarının evi" olmasıdır. Pistin sahibi olan İngiltere Yarış Sürücüleri Klübü, pistin tanıtımını yıllardır bu şekilde yapıyor.

Silverstone Pisti ile ilgili olarak pilotlar arasında genellikle değişik görüşler vardır. Bir kısmı pisti son derece uygun ve mükemmel bulurken, bir kısmı da karmaşık, sert virajlı ve sıkıcı bulmaktadır. Northamtonshire bölgesinde yer alan ve 2'inci Dünya Savaşından kalma eski bir askeri havaalanı pisti merkez alınarak yapılan Silverstone Pisti, son yıllarda büyüsünü kaybetmeye yüz tutmuş ve Kent Bölgesindeki Brands Hatch Pisti Formula 1'e talip olmuştu. Ancak FIA ve Bernie Ecclestone ile yapılan görüşmeler olumlu sonuçlanmış, gerekli görülen düzenlemeler de yapıldıktan sonra Silverstone'un önümüzdeki 16 yıllık geleceği garanti altına alınmıştır.

Formula 1 takvimindeki "en hızlı" 4'üncü pist olan Silverstone'un en zor bölümü ise, Pit Alanı girişinden önceki ardarda gelen Priory, Luffield ve Woodcote Virajlarının yer aldığı çok karmaşık ve pilotların performanslarını etkileyen kısımdır.

F1 severlerle burda buluşalım Fransa11

Fransa GP'si, Formula 1 tarihinin en eski, en tarihi Grand Prix'sidir. Bu yıl 88'incisi yapılacak olan Fransa GP'si, ilk kez ACF (Automobile Club de France) tarafından düzenlenmiş ve aynı adla anılmıştı. Bu ilk GP 1906 yılında Le Mans Pistinde yapılmıştı. ACF, 1967'ye jadar Fransa GP'lerini organize etti. İlk Fransa GP'sini Renault kazandı. Ancak Renault'nun bu yarışı ikinci kez kazanması 73 yıl sonra gerçekleşti. 1979'daki yarışı ise Renault Turboşarj motoruyla Jean-Pierre Jabouille kazanırken, yine bir başka Renault ile Rene Arnoux ve Ferrari'siyle Gilles Villeneuve müthiş bir ikincilik mücadelesi verdiler. Resmi Formula 1 Dünya Şampiyonasının 1950'de başlamasından bu yana Fransa 53 yarış organizasyonu yaptı. 1955 yılındaki yarış ise, Le Mans'daki trajedi sonucu yapılmadı.

Fransa Grand Prix'sinin ilginç bir yönü ise, şimdiye kadar 7 ayrı pistte yapılmış olmasıdır. Amerika GP'sinden sonra en fazla pist değişlikliği yapılan Fransa GP'si önce Reims, 2 yıl sonra Rouen ve 1965'de ise Clermont-Ferrand'da yapıldı. 1967'de tek yarış için Le Mans'dan sonra 1971'de Le Castellet veya diğer adıyla Circuit Paul Ricard, 1974'de Dijon ve nihayet 1991'de Magny-Cours'a geldi.

Fransa GP'sini Ferrari 12 kez kazanırken Lotus ve Williams 7'şer kez kazandılar. McLaren ise bu GP'yi 5 kez kazandı. Fransa GP'sinin "yıldızı" ise Alain Prost'tur. Peşpeşe 3 olmak üzere tam 6 kez bu yarışı kazanan Prost, 1989'da startta (Pol Pozisyonu) başladığı yarışı liderliği hiç bırakmadan kazandı. 1988'de ise Ayrton Senna ile 1. ve 2'innci olarak yarışı tamamladı (McLaren).

F1 severlerle burda buluşalım Almany11

Monza ile birlikte Hockenheim Pisti, halen Formula 1 yarışlarının yapıldığı "en hızlı" 2 pistten birisidir. Hockenheim'in en büyük özelliği, 350 km/st hızın aşıldığı 2 büyük düzlüğe sahip olmasıdır. Ancak her iki düzlük, şimdilerde "chicane"larla yavaşlatılmıştır. Pistin 180 bin seyirci kapasitesi vardır.

Almanya GP'si ilk kez 1951'de yapıldı. İlk 22 yarış Nurburgring'de, 1959'daki yarış ise Berlin'de yapıldıktan sonra, 1970'den bu yana Almanya GP'leri Hockenheim Pistinde yapılıyor. Pist geçtiğimiz yıla oranla bazı önemli yapısal değişiklikler geçirdi. Bu değişiklikler sonrası pistin toplam uzunluğu da yaklaşık 50 metre azaldı. Tüm pilotlar, bu haftasonu yapılacak Almanya GP'sinde ilk kez pisti yeni haliyle görmüş olacaklar. Burada DTM yarışlarına katılan eski F1 pilotu Jean Alesi, pistin yeni halinin çok daha iyi olduğunu belirtti.

F1 severlerle burda buluşalım Macari11

Formula 1 takvimindeki yavaş pistlerden birisi olan Hungaroring, pilotlar tarafından "etrafında binalar bulunmayan Monako" olarak da değerlendirilir. Dar olan pistte otomobillerin birbirlerini geçmeleri çok zordur. Macaristan GP'sinin yapıldığı Ağustos ayında genellikle havaların çok sıcak ve pist zemininin engebeli olması, burayı pilotlar arasında pek de sevilen bir mekan olmaktan uzak tutmaktadır. Ayrıca pistin kenarlarında fazla miktarda moloz bulunması, yarışın ilerleyen bölümlerinde bunların pist üzerine taşınmasıyla otomobiller açısından daha da riskli bir ortam doğmasına neden olmaktadır. Yine Monako gibi burada da Pol Pozisyonu çok önemlidir.

Pit alanı önündeki kısa start/finiş düzlüğü Hungaroring'in geçişe elverişli çok az sayıdaki yerlerinden birisini oluşturmaktadır. Pistin oldukça teknik bir yapısı vardır. Özellikle aerodinamik ve mekanik tutunma burada çok önemlidir. Uzun ve zorlu bir parkurda geçen yarışta pilotların yapacakları hatalar kendilerine pahalıya malolmaktadır.

Hungaroring Pistinde ilk GP 1986'da yapıldı. Pistin seyirci kapasitesi ise 120 bin.

F1 severlerle burda buluşalım Belika11

İlk F1 Grand Prix: 10 Haziran 1950 Bugüne kadar toplam 38 GP yapıldı. Seyirci kapasitesi: 70.000 Pist Uzunluğu: 6.973 km Tur: 44 Viraj Sayısı: 15 (sola: 7, sağa: Cool Maksimum Hız: 335 km/st

En Hızlı Tur (2002): M. Schumacher (Ferrari) - 1:47.'176 Pole Pozisyonu (2002): M. Schumacher (Ferrari) - 1:43.'726 Podyum (2002): 1. M. Schumacher (Ferrari) 2. R. Barrichello (Ferrari) 3. J. P. Montoya (Williams)

F1 severlerle burda buluşalım Italya11

Formula 1 takvimi içersindeki "En Hızlı" pist olan Monza, İtalya'nın kuzeyinde, Milano kent merkezine 15 km uzaklıktadır. Formula 1 tutkunlarının ve özellikle Ferrari taraftarları "Tifosi"lerin "Tapınak", "Mabed" olarak nitelendirdikleri Monza, pilotlar tarafından da, Spa-FDrancorchamps ile birlikte en çok sevilen pisttir.

Monza'nın bir özelliği de, Dünya Şampiyonasının burada tam 12 kez belirlenmesi oldu. Bu rekor, Formula 1 takvimindeki hiçbir pistte bulunmuyor. 1990'daki yarış daha ilk tur içersinde durduruldu. Ancak yarışı pol pozisyonunda başlayan ve en hızlı tur zamanına da imzasını atan Ayrton Senna kazandı. İtalya GP'si, İtalyan pilotların dünya şampiyonluklarıyla da ünlüdür. Bugüne kadar tam 78 İtalyan pilotun yarıştığı bu GP'de 3 İtalyan da Dünya Şampiyonu oldu. İtalya GP'sini en son kazanan İtalyan pilot ise Ricardo Patrese'ydi.

F1 severlerle burda buluşalım 351ang11

26 Eylül 2004 tarihinde yapılan ilk Çin Grand Prix'sine sahne olan Şangay Pisti (Shanghai International Circuit), yapım çalışmalarını izleyenlerce en modern ve teknolojik pist olarak değerlendiriliyor. 5.451 kilometre uzunluğundaki Şangay Pistinde hızlı ve yavaş, toplam 15 viraj bulunuyor. Bunlardan 10'u sola, 5'i de sağa doğru. Henüz hiçbir Formula 1 otomobilinin çıkmadığı pistin bilgisayar simülasyonlarından alınan sonuçlar, ortalama hızın 200 Km/St, ve en yüksek hızın da 320 Km/St cıvarında olacağını gösteriyor. Pistin en uzun düzlüğü 1.175 kilometre ve 13 ile 14 nolu virajlar arasında yer alıyor. Çin Grand Prix'si toplam 56 tur üzerinden yapılacak ve yaklaşık 305.256 kilometre sürecek. Pisti çevreleyen tribünlerin toplam seyirci kapasitesi 200 bin üzerinde ve pit alanı karşısındaki büyük tribün 29 bin kişilik.

F1 severlerle burda buluşalım Japony11

Yıllardır Formula 1 takviminin "en son" yarışı olma özelliğini koruyan (1999 yılı dışında) Japonya Grand Prix'si, çoğunlukla şampiyonlukları belirleyici de olmuştur. Modern ve yüksek teknolojiye sahip olan Suzuka Pisti'ni, Hollanda'nın Zandvoort Pisti'ninin dizaynırı tasarlamıştır. En büyük özelliği ise, pist bir noktada kendini kesmekte ve bir 8 şeklini almaktadır.

Yaklaşık 5.9 kilometre uzunluğundaki Suzuka Pisti son derece virajlı olduğu kadar otomobillerin yüksek hızlara çıktığı düzlüklere de sahiptir. Pistin önemli noktaları arasında start/finiş düzlüğü sonundaki ilk viraj olan "First Corner", Degner ve Spoon virajlarıdır. Doğru yarış çizgisinin kontrolü ve izlenmesi özellikle bu virajlarda çok kritiktir. Suzuka'nın en zor bölümü ise start/finiş düzlüğü ve Pit Alanı girişi öncesindeki son viraj olan Casio Virajıdır.

Japonya GP'isini önemli kılan bir başka özelliği ise çoğunlukla sezonun en son yarışı olması ve bu nedenle genellikle tayin edici olmasıdır. Suzuka bugüne kadar toplam 8 kez şampiyonanın belirlendiği yarışlara ev sahipliği yaptı. Japonya GP'sinin bir başka özelliği ise Ayrton Senna - Alain Prost çekişmelerinin en yoğun yaşandığı mekan olmasıdır.

Formula 1 yarışlarına katılan ilk Japon pilot ünvanına Masahiro Hasemi sahiptir. Daha sonra birçok Japon pilot Formula 1'de yarışmıştır. Kazuyoshi Hoshino, Noritake Takahara ve Hirsohi Fusida, '70'li yıllarda yarışan Japon pilotlardı. Masami Kuwashima ve Naoki Hattori de diğer isimlerdi. Ancak Formula 1'de en başarılı olan Japon ise Aguri Suzuki oldu. 1990 Japonya GP'sinde Suzuki 3'üncü (Lola/lamborghini) olarak podyuma çıkmayı başardı. Buna rağmen Japonların Formula 1'deki efsane ismi Satoru Nakajima idi. Nakajima toplam 74 GP'ye katıldı ve her yıl puan almayı başardı.

F1 severlerle burda buluşalım Brezil11

10 milyonu aşkın nüfusa sahip Başkent Sao Paolo'daki Interlagos Pistinde bu yıl 32’incisi yapılacak olan Brezilya Grand Prix'si, ilk kez 1973’de yapıldı ve Lotus/Ford Pilotu Brezilyalı Emerson Fittipaldi kazandı. Brezilya GP’leri 1978 yılında Rio de Janeiro’nun Jacarepagua Pistine alındı. Bir yıl sonra tekrar Sao Paolo’ya taşınan GP, 1979 – 1980 arasında Interlagos’da yapıldıktan sonra pist bakıma alındı. 1981 – 1989 arasında yine Jacarepagua’da yapılan Brezilya GP’si, 1990’dan bu yana Interlagos’da yapılmaktadır.

“İki gölün arasında” anlamına gelen Interlagos Pisti, 1940’larda şehrin dışında göller arasında yer alıyordu. Süratle gelişen kent sonunda pisti de içine alacak kadar büyüdü. Interlagos Pistinin en büyük özelliği, Formula 1 takviminde yer alan ve saat yönünün tersine gidildiği 2 pistten birisi olması ve bu nedenle pilotların virajlarda maruz kaldıkları G gücüne adapte olmalarını gerektirmesidir.

Interlagos, her zaman pilotlar ve takımlar için zorlu bir mekan olmuştur. Sao Paolo’nun sıcak iklimi ile yüksek rakımı, her an yağışın beklenmesi ve pist yüzeyinin düzgün olmaması bu zorlukların bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu nedenle ısınan motorların soğutulması ve performanslarının arttırılması takımların temel hedefleri arasında yer alır. Bu yıl yarış öncesi testlerin de yasaklanmış olması pilotlar için bir başka handikapı oluşturuyor. Şasi ve aerodinamik ayarları ile lastik seçimleri Inerlagos’ta son derece önemli.

2003 sezonu için Interlagos’da bazı değişiklikler yapıldı. Yeni bir drenaj sistemi ile yağmur sularının kolayca tahliyesi sağlanırken, viraj sırtları, lastik duvarları ve pist kenarındaki güvenlik bölümleri yeniden yapıldı. Bu arada Indianapolis’te de olan ve izleyicilerin güvenliğini sağlayan tel örgüden de kondu. Pistin “efsanevi” tümseklerini bir az olsun azaltmak amacıyla da çalışmalar yapıldı ve Pit Alanı ile pist yüzeyi yeniden asfaltlandı. Garajların arkasında yer alan Padok’ta da yeni bir kompleks inşa edildi.

Interlagos 4.300 kilometre uzunluğunda olup, yarış 71 tur üzerinden yapılacak. Pistteki “En Hızlı Tur Zamanı” rekoru Mchael Schumacher’e ait: 1dk 14.755sn (2000). Geçen yılki yarışta ise “Yarışın En Hızlı Tur Zamanı” Juan Pablo Montoya tarafından yapıldı: 1dk 16.079sn.



En son zekai47 tarafından C.tesi Haz. 14, 2008 3:02 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

4F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:47 pm

zekai47

zekai47

Kimi Raikkonen, Kanada Grand Prix'sinde pit yolunda kendisine arkadan çarpan Lewis Hamilton'ın hatasını ''aptalca'' olarak yorumladı.

Raikkonen, kendisinin ve Hamilton'ın Kanada yarışını 19'uncu turda bitiren kaza yüzünden kızgın olmadığını söyledi.

Ferrari pilotu, pit yolundan piste çıkmak için kırmızı ışıkta beklerken Hamilton'ın kendisine arkadan çarpmasıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "kızgın değilim ama yaptığının açıklaması yok. Aptalca bir hareketti" dedi.

Vodafone McLaren Mercedes pilotu Hamilton, Gilles Villeneuve pistindeki bu büyük hatası yüzünden 22 Haziran'daki Fransa Grand Prix'sinde gridde 10 sıra geriye düşecek.

Üst üste iki yarıştır finiş göremeyen dünya şampiyonu Raikkonen, Monaco'da yarış sırasında Adrian Sutil'e arkadan çarpmasıyla Kanada'daki olayın kıyaslanmaması gerektiğini söyledi:

"Bu konuda konuşması gereken doğru kişi ben değilim ama yarış ortamında çarpışmakla, pit yolunda kırmızı ışıkta dururken birinin size arkadan vurması aynı şey değil."

Hamilton, yaptığı hata yüzünden Kimi Raikkonen'den özür dileyerek, "önümde iki kişi pit yolunda kapışıyordu, birdenbire durdular. Kırmızı ışığı gördüm ama çok geçti. Çok talihsiz bir olay. Eğer yarışını berbat ettiysem Kimi'den özür dilerim. İkimizin de mücadeleye devam edebilmesini isterdim" dedi.

Vodafone McLaren Mercedes'in takım şefi Ron Dennis de pilotunu savunarak, "hiçbir pilot bilerek yarış dışı kalmaz. Lewis ışığı çok geç farketti, durum bundan ibaret" diye konuştu.

Kanada'da birinciliği elde ederek klasmanda 42 puanla liderliğe yerleşen Robert Kubica'yı 38'er puanla Hamilton ve Felipe Massa takip ediyor. Dünya şampiyonu Raikkonen 35 puanla dördüncü durumda.

5F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:48 pm

zekai47

zekai47

Renault pilotu Fernando Alonso, Kanada Grand Prix'sinde yanlış strateji uyguladıklarını belirterek, ''bu hatayı yapmasaydık yarışı kazanabilirdik'' dedi.

Kanada Grand Prix'sinden sonra İspanyol basınına konuşan Alonso, yanlış yarış stratejisinin olası birinciliğine engel olduğunu söyledi.

AS gazetesine konuşan Alonso, "altından kalkamayacağımız bir strateji uygulamak istedik. Güvenlik aracı sırasında pistte kalsaydık büyük ihtimalle yarışı kazanabilirdik" dedi.

Alonso, "Heidfeld Kubica'nın önündeyken içeri girdi ve o sırada hayli gerimizdeydi. Uzun bir pit stop yaptı. Biz 25'inci turda pit stop yapsaydık Kubica'nın önünde olacaktık ve yarışı kazanma şansını yakalayacaktık" diye konuştu.

Takım kendisini pite çağırdığı zaman, bu karardan emin olup olmadıklarını telsizden iki defa sorduğunu ifade eden Alonso, sezon boyunca bir daha başa oynama şansı elde etmelerinin zor olduğunu vurguladı ve "elimize geçen fırsatı kullanamadık" dedi.

Renault, Kanada yarışında güvenlik aracı pistteyken Alonso'yu pite çağırmış, İspanyol sürücü piste döndüğü zaman kendisini trafiğin içinde bulmuştu.

BMW Sauber'den Nick Heidfeld ise sadece 29'uncu turda pit stop yaparak piste Alonso'nun önünde dönmüş, Renault pilotu daha hızlı olmasına rağmen Heidfeld'i geçmeyi başaramamış ve spin atmıştı.

6F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:55 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

benim adamım formülayı bıraktıktan sonra fazla ilgim kalmamıştı ama şimdi massa'yı destekliyorum tüm Fenerbahçe'li arkadaşlarım gibi!!
Juan Pablo Montoya varken fazla başarılı olmasada adamın virajları alışına hastaydım obu türkiyede görmeyi çok isterdim F1'de

7F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 4:58 pm

zekai47

zekai47

kısmet serkan bende çok sıkı bir alonso hayranıyım ama bu sene bir şey beklemiyorum açıkçası montaya mükemmel bir sürücüydü herkes virajlara 110m kala fren yaparken o 50m kala basıyordu frene

8F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:00 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

o adamın virajlarına hastaydım ya ayrılamsı F1 için büyük bir kayıp bence kalsaydı bence ferrarinin pilotlarından diğeri o olurdu

9F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:02 pm

zekai47

zekai47

feraride olurdu o kesin ama şuan onu nascarda izliyorum orda da oldukça başarılı

10F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:05 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

nascar bana hiç cazip gelmiyor ama montoya yüzünden elimden geldiğince takip ediyorum

11F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:06 pm

zekai47

zekai47

F1 izledikten sonra nascar pek zevk vermiyor ama otomobil yarışı olsunda ne olursa olsun

12F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:11 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

F1in yerini almıyor işte

13F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:12 pm

zekai47

zekai47

F1 in yerini hiçbir yarış alamaz zaten Wink

14F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:14 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

bu sene bayaa sıkı bir mücadele olacaga benziyor ama bakalım

15F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:16 pm

zekai47

zekai47

ewt bu sene şampiyonluğa baya aday var hamilton-raikonen-kubica (süpriz yapıp şampiyon olma ihtimali yüksek)-massa

16F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:18 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

massa dünkü yarışta hayal kırıklıgı yaşattı bende ama çok zor bir yarıştı dünkü etap

17F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:21 pm

zekai47

zekai47

ya massa sıralama turlarında iyi değildi fren srounu yaşıyordu zaten ferrariler sıralamada iyi değillerdi birde güvenlik aracının ilk girişindeki pit stop lardan sonra o kaza olunca herşeyin rengi değişti raikonen yardım edemedi massaya massada kötü sonuç aldı Wink

18F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:24 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

zaten sürpriz bir 1. çıktı dün

19F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:30 pm

zekai47

zekai47

zaten yarışı ilk 3 içinde bitirecekti raikonen ve hamilton yarış dışı kalınca o 1. oldu Wink

20F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:33 pm

mr_hukkle

mr_hukkle
Moderatör
Moderatör

yarış dışı kalanlar sürprizdi işin aslı

21F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 09, 2008 5:35 pm

zekai47

zekai47

öyle oldu ama hamiltonun dikkatsizliği işte hem raikoneni hem rosbergi hemde kendisini yaktı

22F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Salı Haz. 10, 2008 4:29 pm

zekai47

zekai47

BMW Sauber'in teknik şefi Willy Rampf, şampiyonluktan bahsetmek için çok erken olduğunu, Ferrari ve Vodafone McLaren Mercedes'ten hala bir adım geride olduklarını söyledi.

Formula 1'de ilk zaferini geçtiğimiz Pazar günü Kanada'da elde eden BMW Sauber, şampiyonluk şansı konusunda temkinli davranıyor.

Takımın teknik şefi Willy Rampf, yedi yarış sonunda markalarda lider Ferrari'nin sadece üç puan gerisinde bulunmalarına ve sürücülerde Robert Kubica'nın zirveye yükselmesine rağmen şampiyonluktan bahsetmek için erken olduğunu düşünüyor:

"Şu ana kadar başardıklarımızla gurur duyuyoruz. İlk zaferimize, hem de duble yaparak ulaşmak çok iyi. Bir hayalimiz gerçek oldu. Ama şampiyonluktan konuşmak hoş olsa da bu konuda birşeyler söylemek için çok erken."

Rampf, daha büyük hedeflere gitmeden önce yer yarışı tek tek değerlendirerek neler yapabileceklerini görmeleri gerektiğini vurguladı.

BMW Sauber'in teknik şefi, Kanada'daki birinciliğe rağmen gerçekçi olmaları gerektiğine dikkat çekti, hız konusunda Ferrari ve McLaren'den hala bir adım geride olduklarını dile getirdi:

"Bence sıralamada bir değişiklik yok. Sezon başından bu yana üç takım diğerlerinin önünde. Ferrari ve McLaren baştan beri bizden biraz ilerdeydi, durum hala değişmiş değil. Gerçekçi olmak zorundayız.

"Kanada'da pit yolundaki kazadan faydalandık ama böyle olaylar da oyunun bir parçası. Kazanmak istiyorsanız herşey mükemmel işlemeli, bize olan da bu. Bazı takımlar pek şanslı değildi."

Yarış kazanarak bu sezonki hedeflerine şimdiden ulaştıklarını ifade eden BMW Sauber'in şefi Mario Theissen de, "bundan sonra gelecek her başarı ekstra olacak" dedi.

Theissen, Kubica'nın Melbourne'dan bu yana çok iyi performanslar sergilediğini ve Montreal'deki birinciliğinin kendisi için sürpriz olmadığını sözlerine ekledi.

23F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Salı Haz. 10, 2008 4:29 pm

zekai47

zekai47

Vodafone McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, Kanada'da yaptığı hatanın özgüvenini sarsmadığını, sahip oldukları araçla kendilerini durduracak bir ekip göremediğini söyledi.

Pit yolunda kırmızı ışıkta bekleyen Kimi Raikkonen'e çarparak kendisinin ve Ferrari pilotunun Kanada Grand Prix'sini 19'uncu turda bitiren Hamilton, Montreal'deki gafı yüzünden psikolojik bir sıkıntı yaşamadığın söyledi.

İngiliz basınına konuşan 23 yaşındaki Vodafone McLaren Mercedes sürücüsü, "bu hiçbirşeyi değiştirmeyecek. Özgüvenim tam. Cesaretimi yitirmiş veya hayal kırıklığına uğramış değilim" dedi.

Gilles Villeneuve pistindeki hatası yüzünden Fransa Grand Prix'sine 10 sıra geriden başlama cezası alan Hamilton, "yaşadığım olaya takılıp kalacak değilim, toparlanmak için zamana veya başka bir şeye ihtiyacım yok. Sadece çalışacağım ve Magny-Cours'u dört gözle bekliyorum" diye konuştu.

Pit yolunun çıkışında kırmızı ışık yanmasını eleştiren Hamilton, "bu çok saçma bir kural. Yarışırken pit yolunun sonunda nasıl kırmızı ışık yanar? Ama kural böyle ve bunu kabul etmek zorundayım. 10 sıra geriden başlama cezası biraz ağır. Ben kimsenin yarışını berbat etmek istemedim" ifadelerini kullandı.

Lewis Hamilton, pole'da başladığı ve kazaya kadar önde götürdüğü Kanada'da herşeyi kendi elleriyle mahvettiklerini belirterek, "ama sahip olduğumuz araçla bizi kimse durdurmaz" dedi.

Üç kez dünya şampiyonu Jackie Stewart, Raikkonen'in "açıklanamaz ve aptalca" şeklinde yorumladığı Hamilton'ın hatasını, tecrübesizliğe bağladı.

Daily Mail gazetesine konuşan Stewart, "kendini çok olgun biri gibi gösteriyor ama kimse bir gecede Einstein olamaz. Anaokulundan direkt üniversiteye gidemezsiniz. Dört veya beş yıl sonra geriye dönüp baktığında durumu daha iyi anlayacak" dedi

24F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Çarş. Haz. 11, 2008 1:14 pm

zekai47

zekai47

Pilotlar
Pilot Ülke Puan
1 Robert Kubica Polonya -42
2 Lewis Hamilton İngiltere-38
3 Felipe Massa Brezilya- 38
4 Kimi Raikkonen Finlandiya 35
5 Nick Heidfeld Almanya 28
6 Heikki Kovalainen Finlandiya 15
7 Mark Webber Avustralya 15
8 Jarno Trulli İtalya 12
9 Fernando Alonso İspanya 9
10 Nico Rosberg Almanya 8
11 Kazuki Nakajima Japonya 7
12 David Coulthard İngiltere 6
13 Sebastian Vettel Almanya 5
14 Rubens Barrichello Brezilya 5
15 Timo Glock Almanya 5
16 Jenson Button İngiltere 3
17 Sebastien Bourdais Fransa 2
18 Takuma Sato Japonya
19 Nelson Piquet jr. Brezilya
20 Adrian Sutil Almanya
21 Anthony Davidson İngiltere
22 Giancarlo Fisichella İtalya

25F1 severlerle burda buluşalım Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Çarş. Haz. 11, 2008 1:14 pm

zekai47

zekai47

Markalar
Takım Motor Puan
1 Ferrari Ferrari 73
2 BMW Sauber BMW 70
3 McLaren Mercedes 53
4 Red Bull Renault 21
5 Toyota Toyota 17
6 Williams Toyota 15
7 Renault Renault 9
8 Honda Honda 8
9 Toro Rosso Ferrari 7
10 Super Aguri Honda
11 Force India Ferrari

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 2 sayfası]

Sayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz