Türkiye Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Türkiye Forumu

Türkiye Forumu


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

F1 severlerle burda buluşalım

3 posters

Sayfaya git : Önceki  1, 2

Sizce bu yıl Dünya Şampiyonu Kim olur ?

F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap50%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 50% [ 2 ]
F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 0% [ 0 ]
F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap25%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 25% [ 1 ]
F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap25%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 25% [ 1 ]
F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 0% [ 0 ]
F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_lcap0%F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Vote_rcap 0% [ 0 ]
Toplam Oylar : 4


Aşağa gitmek  Mesaj [2 sayfadaki 2 sayfası]

26F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty F1 araçları hakkında bilgi Perş. Haz. 12, 2008 12:59 pm

zekai47

zekai47

Dünyanın en büyük ve en fazla gelir getiren otomobil yarışı olarak kabul edilen Formula 1, 3.5 ay sonra hepimizin hayatına fazlasıyla girecek. İstanbul pistindeki ilk F1 yarışı 21 Ağustos'ta yapılacak. Dünya kupası ve olimpiyatların dört senede bir yapılmasına karşılık, F1 yarışları her yıl ortalama 16-18 kere ekrana geliyor. Modern bir F1 aracında jet uçaklarla benzer özellikler var. İşte İstanbul yarışı öncesinde F1 araçlarıyla bilmeniz gereken son derece ilginç 20 bilgi:

* Bir F1 otomobili 80 bin parçanın birleştirilmesiyle ortaya çıkar. Eğer bu parçaların yüzde 99.9'u bile doğru montaj edilmiş olsa yarışa hala 80 hata ile başlamışsınız demek.

* F1 aracının 0'dan saatte 160 kilometre hıza çıkıp tekrar 0'a inmesi sadece 4 saniye sürer.

* F1 otomobilindeki fren diskleri virajlarda frene basmadan önce 1000 santigrat dereceye kadar ısınır. Bu nedenle fren diskleri çelik değil karbon fiberle yapılır. Karbon fiberin erime noktası çok yüksektir.

* Aerodinamik sporda başarının anahtarı. Takımlar bu alanda araştırma ve gelişme faaliyetlerine her yıl 10 milyonlarca dolar harcıyor.

* Küçük bir uçak, F1 aracının ulaştığı hızdan çok daha düşük bir hızda havalanabilir. Ön ve arka kanatlar sayesinde aerodinamik bir aşağı çekiş kuvveti sağlanır. Saatte 160 kilometre hızla giderken F1 aracı kendi ağırlığı kadar aşağı çekiş kuvveti üretebilir. Yani başka bir anlatımla eğer mümkün olsaydı bir F1 aracı tünelde tavanda ters şekilde gidebilir.

* Aşağı çekiş kuvveti Monaco'daki gibi şehir içi yarışlarda atık su kapaklarını kaldırmaya yetebilir. Bu nedenle yarıştan önce hepsi kaynakla güçlendirilir.

* F1 araçlarında parçaların büyük bölümünü kontrol edip izleyen ve üzerinde 100 sensör ile harekete geçirici bulunan, bir kilometre uzunluğunda bir kablo bulunur.

* Bir F1 aracının ağırlığı 550 kilogram. Yani bir Mini'nin yarısından daha az.

* F1 aracının motorundaki piston bir saniyede 300 kere yukarı ve aşağı hareket eder. Normal bir otomobilde bu, üç kat daha az.

* En iyi F1 pit stop personeli 3 saniyede yakıt doldurma ve lastik değiştirmeyi tamamlayabilir.

* Eğer bir su borusu koparsa tüm soğutma sistemi sadece bir saniye içinde boşalır.

* Vites dişlisi sadece bir yarış kullanılır.

* Kokpit o kadar dardır ki, pilot inip binerken küçük bir mandalı çevirerek direksiyonu yerinden çıkarır. Vites de debriyaj da direksiyonda yer alır.

* Lastikler yarış sırasında ağırlık kaybeder. Her lastik aşınma nedeniyle yarım kilogram hafifler.

* F1 araçları saatte 480 kilometre hıza ulaşabilir.

* F1 yarışlarında kullanılan yakıt doldurma sistemi bir saniyede 12 litre yakıt doldurabilir. Bu demek oluyor ki, 50 litrelik bir aile otomobilinin yakıt deposunu doldurmak sadece 4 saniye sürer. ABD askeri helikopterleri de benzer bir sistemle dolduruluyor.

* Yarış otomobil lastikleri normal otomobil lastikleri gibi hava ile dolu değildir. Birçok yarış lastiğinde nitrojen bulunur. Çünkü nitrojen normal havaya göre daha devamlı basınç sağlar.

* Normal otomobil lastikleri 60-100 bin kilometre kullanabilir. Yarış lastikleri ise 90-120 kilometre sonra ömrünü bitirir.

* Bir kuru hava F1 lastiği lastik tabanının ısısı 900 ile bin 200 santigrat dereceye ulaştığında zirve performansa ulaşır. F1 lastiği en yüksek hızda saniyede 50 kez döner.

27F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:24 pm

zekai47

zekai47

F1 Takımlarını ve Pilotlarını Tanıyalım Wink


Ferrari Takımı:
Takım Başkanı: Stefano Domenicali
Test Pilotları: Luca Badoer, Marc Gene
Kuruluş: 1950
İlk Sezon: 1950
Dünya Şampiyonluğu: 15
Araba: F2008
Şasi: Karbon
Motor: Ferrari V8 056 - 90°

Jose Froilan Gonzalez takıma ilk zaferi 1954 yılında İngiltere’de yaşattı. Juan-Manuel Fangio 1956 yılında Scuderio’yla 4. şampiyonluğuna ulaştı. Mike Hawthorn 1958 yılında sürücüler klasmanında şampiyonluğa ulaşan 3. Ferrari pilotu oldu. 1961’de Phil Hill takıma hem markalar hem de sürücüler klasmanında şampiyonluk getirdi. John Surtees 1964 yılında Ferrari’yle sürücüler klasmanı şampiyonu oldu, aynı başarıyı 1975’te Niki Lauda yakaladı. 1979 yılında Jody Scheckter takıma gelecek 21 sezon hasretini çekecekleri sürücüler şampiyonluğunu getirdi. Ferrari 1983 yılında 8. markalar şampiyonluğunu kazandı. 9. zafer 1999 yılında Eddie Irvine ile geldi. Michael Schumacher 2000 ve 2003 yılları arasında takıma hem markalar hem de sürücüler klasmanını kazandırdı. 2004 yılında 18 yarışlık sezonun sadece 3 yarışını Ferrari kazanamadı, 15 galibiyetin 13'ü Schumi'den geldi. Schumi 2005 yılındaki tek zaferini 6 aracın tamamladığı Amerika Indianapolis Grand Prix'inde elde etti. F1’deki Schumacher efsanesi 2006 sezonu sonunda emekli oldu. Kimi Raikkonen ile 2007’de gelen pilotlar klasmanı şampiyonluğunu McLaren’in aldığı cezanın ardından takımlar şampiyonluğu da süsledi.

Ferrari Pilotları:
Kimi Raikkonen, Ferrari
Doğum Tarihi:17/10/1979
Ülkesi: Finlandiya
Bölgesi: Espoo
Dünya Şampiyonluğu: 1

Felipe Massa, Ferrari
Doğum Tarihi:25/04/1981
Ülkesi: Brezilya
Bölgesi: Sao Paulo
Dünya Şampiyonluğu: 0

28F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:25 pm

zekai47

zekai47

BMW-Sauber Takımı:
Takım Başkanı: Mario Theissen
Test Pilotları: M. Asmer, C. Klien
Kuruluş: 1993
İlk Sezon: 2006
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: F1.08
Şasi: Karbon
Motor: BMW V8 P86/7 - 90°

1993 yılında J. J. Lehto Sauber’e katıldığı ilk yarışta beşincilik getirdi. Takım sezonu markalar şampiyonasında topladığı 12 puanla 6. sırada tamamladı. 1995 yılında Monaco’da 3. olan Heinz-Harald Frentzen Sauber’in ilk kez podyuma çıkmasını sağladı. Sauber markalar şampiyonasında 1996 yılını 7. sırada tamamladı. 1997 yılındaki en büyük başarıları Herbert’in Macaristan’da aldığı 3.lük oldu. Sauber 2000 yılını toplayabildikleri 6 puanla markalar şampiyonasında 8. sırada tamamladı. 2001 yılı ise en iyi sezon oldu, takım markalar şampiyonasını 4. sırada tamamladı. 2002’de 11 puanla 5. Oldular, İspanya’da 4. ve 5. sıralar Sauber’indi. 2003 yılı Sauber için zorlu bir sezon oldu, daha çok yağışlı havalarda başarılı sayılabilecek performanslar geldi. 2004 sezonunun 12 yarışında puan almayı başaran Sauber sezon sonunda 2005 için eski şampiyonlardan Jacques Villeneuve’le anlaştı. 2005 Haziran’da Peter Sauber takımın BMW tarafından satın alındığını açıkladı. 2006 yılında takımdan ayrılan Villeneuve’ün yerine gelen genç Polonyalı Robert Kubica İtalya’da 3. oldu.
BMW-Sauber Pilotları:
Nick Heidfeld, BMW-Sauber
Doğum Tarihi: 10/05/1977
Ülkesi: Almanya
Bölgesi: Mönchengladbach
Dünya Şampiyonluğu: 0
Robert Kubica, BMW-Sauber
Doğum Tarihi: 07/12/1984
Ülkesi: Polonya
Bölgesi: Krakow
Dünya Şampiyonluğu: 0

29F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:27 pm

zekai47

zekai47

McLaren Takımı:
Takım Başkanı: Ron Dennis
Test Pilotları: Pedro De la Rosa, Gary Paffett
Kuruluş: 1963
İlk Sezon: 1966
Dünya Şampiyonluğu: 8
Araba: MP4-23
Şasi: Karbon
Motor: Mercedes V8 FO 108T - 90°

1963 yılında Bruce McLaren Motor Racing Ltd kuruldu. Bruce MaLaren 1968 yılında Belçika’da takıma ilk zaferi yaşattı ve takım sezonu markalar şampiyonasında 2. tamamladı. Bruce McLaren 1970’te hayatını kaybetti. James Hunt 1976’da McLaren’le sürücüler şampiyonu oldu. 1984 yılının sürücüler şampiyonu Niki Lauda da McLaren koltuğundaydı. 1986’da ise McLaren’e sürücüler şampiyonluğunu getiren Alain Prost oldu. 1988-1991 sürecinde tam bir McLaren hakimiyeti vardı. 1988 ve 1990 yıllarında Ayrton Senna, 1989’da ise Prost mutlu sona ulaştı. 1998 Finli ‘Buz Adam’ Mika Hakkinen’in senesi oldu. Finli hem markalar hem de sürücüler şampiyonluğunu elde etti. 1999’un sürücüler şampiyonu yine Hakkinen’di. 2000li yıllarda McLaren biraz geriledi. 2005 sezonunda takıma gelen Kolombiyalı Juan Pablo Montoya 2006 sezonu ortalarında NASCAR’da yarışmaya karar verdi ve takımın öncelikli pilotu o sezonun sonunda Ferrari’ye geçen Finli Kimi Raikkonen oldu.

McLaren Pilotları:
Lewis Hamilton, McLaren
Doğum Tarihi: 07/01/1985
Ülkesi: İngiltere
Bölgesi: Tewin
Dünya Şampiyonluğu: 0

Heikki Kovalainen, McLaren
Doğum Tarihi: 19/10/1981
Ülkesi: Finlandiya
Bölgesi: Suomussalmi
Dünya Şampiyonluğu: 0

30F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:29 pm

zekai47

zekai47

Williams Takımı:
Takım Başkanı: Frank Williams
Test Pilotları: N. Hulkenberg, N. Karthikeyan
Kuruluş: 1973
İlk Sezon: 1973
Dünya Şampiyonluğu: 9
Araba: FW29
Şasi: Karbon
Motor: Toyota V8 RVX-07 - 90°

1975 yılında tam anlamıyla başladıkları F1 kariyerlerinde 6 puanla 9. oldular. 1978’de Williams Grand Prix Engineering kuruldu ve Alan Jones takımla sözleşme imzaladı. 1979 yılında Clay Regazzoni tarafından kazanılan Brezilya Grand Prix’i takımın ilk zaferi oldu. 1980’de Alan Jones sürücüler klasmanında Williams da markalarda şampiyon oldu. 1986 yılında takımın sahibi Frank Williams ciddi bir trafik kazası geçirdi. Nigel Mansell Williams’la ilk 5 yarışı kazandığı 1992 sezonunda sürücüler ve markalar klasmanında şampiyonluğu yakaladılar. Mansel sezon sonunda IndyCar’da yarışmak için F1’den ayrıldı. 1993 yılında 4. sürücüler şampiyonluğunu Williams’la yakalan Alain Prost sezon sonunda emekli oldu. 1994 sadece Williams için değil, tüm F1 camiası için kötü bir seneydi, Ayrton Sena Imola’da hayatını kaybetti. 1996’da Damon Hill sürücüler şampiyonluğuna Williams koltuğunda ulaştı. 1997 yılında Williams’la şampiyon olan Jacques Villeneuve takıma da 9. markalar şampiyonluğunu getirdi. Takım 2003 yılını Ferrari’nin ardında 2. tamamladı. 2004 sezonunda ralf Schumacher sakatlığı sebebiyle 6 yarışı kaçırdı. 2005 sezonunda da sakatlık ve hastalıklar Nick Heidfeld’in yakasını bırakmadı. 2006 sezonu Williams için çok kötü geçti ve takım markalar şampiyonasını 8. tamamladı.

Williams Pilotları:
Nico Rosberg, Williams
Doğum Tarihi: 27/06/1985
Ülkesi: Almanya
Bölgesi: Wiesbaden
Dünya Şampiyonluğu: 0

Kazuki Nakajima, Williams
Doğum Tarihi: 11/01/1985
Ülkesi: Japonya
Bölgesi: Aichi
Dünya Şampiyonluğu: 0

31F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:31 pm

zekai47

zekai47

Toyota Takımı:
Takım Başkanı: Tsutomu Tomita
Test Pilotları: Franck Montagny, K. Kobayashi
Kuruluş:2002
İlk Sezon:2002
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: TF108
Şasi: Karbon
Motor:Toyota V8 RVX-08 - 90°

Takım F1 kariyerine 2000 yılında başladı. 2001 yılında Fransa Paul Ricard’da test aracı sahneye çıktı. 2002 yılında yarışlara katılmaya başlayan Toyota sezonu 2 puanla 10. sırada tamamladı. Takım 2003 sezonu sonunda 8.liğe tırmanarak büyük gelişme gösterdi. 2004 yılında takım hayal kırıklığı yarattı, sadece 3 yarışta puan alabilen Toyota sezonu 8. tamamladı. Toyota 2 pole pozisyonu yakaladığı 2005 sezonunda 5 kez podyuma çıktı ve sezonu 4. tamamladı. 2006 sezonu içinde takımdan ayrılan teknik yönetici Mike Gascoyne’in gidişi takımı olumsuz etkiledi, tek başarıları Ralf Schumacher’in Avustralya’da aldığı 3.lük oldu.

Toyota Pilotları:
Timo Glock, Toyota
Doğum Tarihi: 18/03/1982
Ülkesi: Almanya
Bölgesi: Lindenfels
Dünya Şampiyonluğu: 0

Jarno Trulli, Toyota
Doğum Tarihi: 13/07/1974
Ülkesi: İtalya
Bölgesi: Pescara
Dünya Şampiyonluğu: 0

32F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:32 pm

zekai47

zekai47

Red Bull Takımı:
Takım Başkanı: Christian Horner
Test Pilotları: R Doornbos, M Ammermuller
Kuruluş:2005
İlk Sezon:2005
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: RB3
Şasi: Karbon
Motor:Renault V8 RS27 - 90°

Jaguar’ı alan Avustralyalı takım F1 kariyerine 2005 yılında start verdi. Sezonu 7. sırada tamamlayan takım, Jaguar’ın tüm sezonda elde ettiği puandan fazlasını ilk 2 yarışta aldı. Takım Ferrari motoruyla yarışmasına rağmen 2006’da ilk sezondan daha zorlu bir yıl geçirdi. Takım son olarak Renault motor desteğiyle yarışmaya başladı.

Red Bull Pilotları:
Mark Webber, Red Bull
Doğum Tarihi: 27/08/1976
Ülkesi: Avustralya
Bölgesi: Queenbayan
Dünya Şampiyonluğu: 0

David Coulthard, Red Bull
Doğum Tarihi: 27/03/1971
Ülkesi: Britanya
Bölgesi: Twynholm
Dünya Şampiyonluğu: 0

33F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:36 pm

zekai47

zekai47

Renault Takımı:
Takım Başkanı: Flavio Briatore
Test Pilotları: L di Grassi, R Grosjean, S Yamamoto
Kuruluş: 1977
İlk Sezon: 1977
Dünya Şampiyonluğu: 2
Araba: R28
Şasi: Karbon
Motor: Renault V8 RS28 - 90°

Renault 1977 İngiltere Grand Prix’iyle başladığı Formula 1 kariyerinde o sezon hiç puan elde edemedi. Jean Pierre Jabouille 1978 Amerika Grand Prix’inde dördüncü olarak takıma Formula 1 kariyerindeki ilk puanlarını kazandırdı. Renault’un ilk zaferi ise 1979 Fransa Grand Prix’inde yine Jabouille’le geldi. 1982 yılında ilerleyen tarihlerde bir F1 efsanesi olacak olan Alain Prost Renault’a geldi. Prost 1983 yılında 4 zafer yakalayarak takımın markalar şampiyonasında ikinci olmasını sağladı. 1985 yılında takım markalar şampiyonasından çekildi ancak Lotus için motor üretmeye devam etti, 1986 yılında da F1’i tamamen terk etti. 1989 yılında Renault Williams takımının motor üreticisi olarak F1’e geri döndü. Williams ve Benetton takımları 1992 ve 1997 yılları arasındaki tüm markalar şampiyonluklarını Renault motoruyla yakaladılar. Benetton takımı 2000 yılında yaptığı açıklamayla 2002 yılından itibaren Renault adıyla yarışacağını belirtti. Renault adıyla yarışan takım ilk sezonunda markalar şampiyonasında 4. olmayı başardı. 2003 yılında Fernando Alonso biri Macaristan'da galibiyetle noktalanan 2 pole pozisyonu başarısı yakaladı. Jarno Trulli 2004 Monaco Grand Prix’ini kazandı. 2005 ve 2006 yıllarındaysa tam bir Renault hâkimiyeti vardı. İki sezonda da markalar şampiyonluğunu yakalayan Renault, Fernando Alonso’yla sürücüler klasmanında da şampiyonluğa ulaştı. Alonso 2005 yılında F1 tarihinin en genç şampiyonu oldu, 2006’da ilk dokuz yarışın yedisini kazandı. Alonso sezon sonunda McLaren Mercedes’e geçmeye karar verdi.

Renault Pilotları:
Fernando Alonso, Renault
Doğum Tarihi: 29/07/1981
Ülkesi: İspanya
Bölgesi: Oviedo
Dünya Şampiyonluğu: 2

Nelsinho Piquet Jr, Renault
Doğum Tarihi: 25/07/1985
Ülkesi: Brezilya
Bölgesi: Heidelberg, Almanya
Dünya Şampiyonluğu: 0

34F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:37 pm

zekai47

zekai47

Honda Takımı:
Takım Başkanı: Nick Fry
Test Pilotları: M. Conway, A. Wruz
Kuruluş: 1964
İlk Sezon: 1964
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: RA108
Şasi: Karbon
Motor:Honda V8 RA808E - 90°EK BİLGİLER

Takım 1964 yılında tek araçla F1 kariyerine başladı. 1965 yılında takımın yönetimi Japonya’dan Avrupa’ya taşındı. Richie Ginther takımın ilk puanını Spa’da, ilk galibiyetini de Meksika’da elde etti. Honda’nın 1966 yılındaki en iyi sonucu ise Meksika’da elde edilen 4.lük oldu. John Surtees 1967’de Güney Afrika’da 3. oldu. Surtees aynı sezonda RA300 ile İtalya’da zafere ulaştı ve takımı markalar klasmanında 4. yaptı. Surtees 1968’de 2 zafer daha elde etti ve takıma ilk pole pozisyonu başarısını İtalya’da getirdi. Takım 1980 ve 90lı yıllarda Williams ve McLaren ‘e motor sağladı. Teknik Yönetici Geoff Willis’in 2006 sezonu ortasında takımdan ayrılması İngiliz-Amerikan Ortaklığı takımı BAR Honda’yı derinden etkiledi.

Honda Pilotları:
Rubens Barrichello, Honda
Doğum Tarihi: 23/05/1972
Ülkesi: Brezilya
Bölgesi: Sao Paulo
Dünya Şampiyonluğu: 0

Jenson Button, Honda
Doğum Tarihi: 19/01/1980
Ülkesi: İngiltere
Bölgesi: Frome
Dünya Şampiyonluğu: 0

35F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:38 pm

zekai47

zekai47

Toro Rosso Takımı:
Takım Başkanı: Franz Tost
Test Pilotları: Resmi Test Pilotu Yok
Kuruluş: 2006
İlk Sezon: 2006
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: STR-2B
Şasi: Karbon
Motor: Ferrari V8 056 - 90°EK BİLGİLER

Avustralya kökenli Red Bull’un yedek takımı olarak F1 kariyerlerine 2006’da başladılar. Takım ilk puanına Liuzzi’yle Indianapolis’te ulaştı.

Toro Rosso Pilotları:
Sebastien Bourdais, Toro Rosso
Doğum Tarihi: 28/10/1979
Ülkesi: Fransa
Bölgesi: Le Mans
Dünya Şampiyonluğu: 0

Sebastian Vettel, Toro Rosso
Doğum Tarihi: 03/07/1987
Ülkesi: Almanya
Bölgesi: Heppenheim
Dünya Şampiyonluğu: 0

36F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:40 pm

zekai47

zekai47

Super Aguri Takımı:
Takım Başkanı: Aguri Suzuki
Test Pilotları: Sakon Yamamoto
Kuruluş: 2006
İlk Sezon: 2006
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: SA08
Şasi: Karbon
Motor: Honda V8 RA806E - 90°EK BİLGİLER

Japon takımı F1 kariyerine 2006 yılında başladı ve takımın motorunu Honda üretti. Alınan başarısız sonuçlar sürekli pilot değişikliğini getirdi. Super Aguri 11 yarışta 2002 Arrows şasisiyle yarıştı. Takımın performansı yeni araç SA06’nın kullanılmaya başlamasıyla arttı.

Super Aguri Pilotları:
Takuma Sato, Super Aguri
Doğum Tarihi: 28/01/1977
Ülkesi: Japonya
Bölgesi: Tokyo
Dünya Şampiyonluğu: 0

Anthony Davidson, Super Aguri
Doğum Tarihi: 18/04/1979
Ülkesi: Britanya
Bölgesi: Hemel Hempstead
Dünya Şampiyonluğu: 0

Maddi sorunlar yüzünden F12008 yarışlarından Çekildi

37F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Perş. Haz. 12, 2008 1:42 pm

zekai47

zekai47

Force India Takımı:
Takım Başkanı: Michiel Mol
Test Pilotları: V Liuzzi, R Rodriguez, G van der Garde
Kuruluş:2007
İlk Sezon:2007
Dünya Şampiyonluğu: 0
Araba: F8 VII
Şasi: Karbon
Motor: Ferrari V8 056 - 90°EK BİLGİLER

Jordan’ı satın alan Midland Eylül ayında da Hollandalı spor araba üreticisi Spyker’a satıldı. Takım 2007 sezonunda Ferrari motoruna geçti. Son olarak da Force India adı altında yeniden satın alınarak yapılandı.

Force India Pilotları:
Adrian Sutil, Force India
Doğum Tarihi: 11/01/1983
Ülkesi: Almanya
Bölgesi: Grafelfing
Dünya Şampiyonluğu: 0

Giancarlo Fisichella, Force India
Doğum Tarihi: 14/01/1973
Ülkesi: İtalya
Bölgesi: Roma
Dünya Şampiyonluğu: 0

38F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Cuma Haz. 13, 2008 4:35 pm

xmen_20

xmen_20

Çok güzel olmuş ilk sayfa f1 i severim..Bu sene favorim K.Raikonen ve Massa..massa 'yı çok seviyorum özellikle Smile

http://www.fenerbahce.org

39F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Cuma Haz. 13, 2008 4:38 pm

zekai47

zekai47

xmen_20 demiş ki:Çok güzel olmuş ilk sayfa f1 i severim..Bu sene favorim K.Raikonen ve Massa..massa 'yı çok seviyorum özellikle Smile

eyvallah kardeşim düşüncelerin için benimde bu sene favorim kimi ama koyu bir alons hayranıyım

40F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Cuma Haz. 13, 2008 5:08 pm

zekai47

zekai47

Yarış kuralları hakkında bilgi Wink

FORMULA 1 YARIŞ KURALLARI

Aracın Ebatları ve Ağırlığı
- Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
- Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir.
- Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir.
- İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir.
- Aracın yerden yüksekliği en az 5 cm olabilir.
- Aracın ağrlığı pilot da dahil olmak üzere en az 600 kg olabilir.

Kanatlar ve Aerodinamik
- Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir.
- Arkan kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir.
- Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 cm esneyebilir.

Motor
- Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
- Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır.
- Her silindir en fazla 5 valf bulundurabilir. (Bütün takımlar silindir başına 4 valf kullanmaktadır.)
- Motorun şarj edilmesi sırasında 'supercharging' ve 'turbocharging' yasaklanmıştır.
- Motorun yapısı (özellikle şaftlar) çelik ve dökme demirden yapılmalıdır.
- Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar (örneğin karbon fiber).
- Egzoz sisteminin uzunluğu değişken olamaz.
- Aracın startta ve pit stop çalıştırılması sırasında yardımcı başka bir alet kullanılabilir.
- Hız sabitleyici pite girerken ve çıkarken bir de 1.- 2.- 3. viteslerde kullanılabilir.

Fren
- Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir. İki hidrolik sistem bulundururlar, biri önde, diğeri arkada kullanılır.
- Otomatik kilit sistemi 'anti-lock system' yasaklanmıştır.
- Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir.
- Her tekerlek için bir disk kullanılabilir. Bu diskin kalınlığı en fazla 2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.

Süspansiyon ve Yönlendirme
- Araçların kullandıkları süspansiyon gerekli esnekliği sağlamalıdır.
- Pilotun aracı iyi yönetebilmesi için süspansiyon çubukları çelik kablo ile araca bağlanmalıdır.

41F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Cuma Haz. 13, 2008 5:11 pm

zekai47

zekai47

F1 bayrakları hakkında bilgi Wink



FORMULA1 BAYRAKLARI VE ANLAMLARI

Siyah Bayrak
Her pilotun korkulu rüyası olan bu bayrağı gören pilotlar yarış kuralları'na aykırı hareket etmesi sonucu yarıştan diskalifiye olduğunda gösterilir. Bu bayrağı gören pilotun üç tur içinde pite dönerek yarış pistini terketmek zorundadır.


Mavi Bayrak
Arkadan daha hızlı bir aracın yaklaşmakta olduğunu belirten bayraktır. En sık kullanılan yer, arkadan tur bindirmeye gelen hızlı bir araç olduğunu öndeki sürücüye bildirmedir. Bu bayrağı gören pilot ilk uygun alanda yavaşlayıp, arkadan gelen araca yol vermek zorundadır.

Bu bayrak pit çıkışından piste tekrar dahil olmaya hazırlanan araca arkadan daha hızlı araçların geldiğini uyarmak için de sallanabilir.


Damalı Bayrak
Motorsporları dünyasında kullanılan simgeler arasından en çok bilinenidir. Yarışın ya da antrenman turunun sona erdiğini belirtir. Yarış birincisi için bayrak sallanırken, ikinci ve daha sonraki bitiş çizgisini geçen pilotlar için sallanmaz.

Bayrak, aynı zamanda pilotlara pite ya da padok alanına dönüş emri anlamına da gelir.


Yeşil Bayrak
Pistteki tehlikelerin sona erdiğini ve yarışın normal şartlarda devam edebileceğini bildirir.


Turuncu Noktalı Bayrak
Sallandığı aracın numarası ile birlikte kullanılır. Araçta teknik bir problem bulunduğunu ve mekanikerlerin sorunu düzeltmesi için aracın pite dönmesi gerektiğini ifade eder.


Kırmızı Bayrak
Tüm pist görevlileri tarafından yarışın program dışı durdurulması nedeniyle sallanır. Pilotların pite dönüp, talimatları beklemesi gerekmektedir.

Kırmızı bayrak, pistte ciddi hasarlı bir kaza olması nedeniyle pistin güvensizleşmesi ve acil müdahele edilmesi gereken yaralanmalarda gösterilir. Yarışın dörtte üçlük kısmı koşulduysa, yarış komitesi yarışı bitirerek tescil edebilir. Eğer %75'lik bölüm dolmadıysa yarış kaldığı yerden devam ettirilebilir.


Kırmızı - Sarı Çizgili Bayrak
Kırmızı - sarı çizgili bayrak, pilotlara pistin kaygan olduğunu bildirir. Bu durum genellik su birikintisi ya da yağ sızması nedeniyle gerçekleşir. Bayrak kaldırılana dek, pilotlar araçlarını dikkatli sürerler.



Beyaz Bayrak
Piste güvenlik aracı ya da ambulans gibi yavaş bir araç girdiğini ifade eder. Pilotlara aracını dikkatli sürerek yavaşlamaya hazırlanması gerektiğini bildirir.

Ayrıca bu bayrak, yarışın son turundaki pilotlara yarışın bitimine bir tur kaldığını da bildirmek için kullanılır.


Sarı Bayrak
Sık kullanılan bayraklardan biridir. Genellikle pistte kaza sonucu araç parçaları yayıldığını haber verir. Pilotlara aracını dikkatli sürerek yavaşlamaya hazırlanması gerektiğini bildirir. Sarı bayraklar sallanırken, diğer araçları geçiş yasaktır.

Eğer sorunlu araç pistin kenarındaysa bayrak sabit tutulur. Sorunlu aracın pistte olması halinde ise bayraklar sürekli olarak sallanır. Pist geçişe tamamen kapanmışsa, çift sarı bayrak sallanır.

42F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım Ptsi Haz. 16, 2008 12:43 pm

zekai47

zekai47

22 Haziran Pazar günü TSİ:15:00'te yapılacak Fransa grand Prix' nin Test Turları Katalunyada yapılıyor

İşte testin ilk gününe dair bilgiler


Katalunya pistindeki Formula 1 testinin ilk gününde en iyi zamanı Ferrari'nin test pilotu Luca Badoer yaptı.

Üç günlük Barcelona testinin ilk gününde Toro Rosso ve Force dışındaki tüm takımlar piste çıkarken, sadece BMW Sauber ve Red Bull yarış pilotlarını kullandı.

81 tur tamamlayan Ferrari pilotu Luca Badoer 27. turda elde ettiği 1:22.412'lik zamanla günün en hızlısı oldu.

Kariyerinin ilk F1 zaferinden sadece dört gün sonra Katalunya pistine çıkan Robert Kubica, Badoer'in yaklaşık 0.3 saniye gerisinde kalarak ikinci oldu. 69 tur atan BMW'nin Polonyalı sürücüsü, sabah seansında küçük bir sorun yaşadı.

Red Bull Renault'nun RB4'ünü paylaşan David Coulthard ve Sebastien Buemi üçüncü ve dördüncü iyi zamanlara imza attı. Vodafone McLaren Mercedes'ten Gary Paffett günü beşinci sırada kapattı.

Super Aguri'nin çekilmesiyle takımsız kalan Anthony Davidson, Honda ile çıktığı ilk testte altıncılığı alırken, Williams ile piste çıkan eski A1GP şampiyonu Nico Hulkenberg yedinciliği elde etti.

GP2 serisinde mücadele eden Romain Grosjean, Renault ile çıktığı ilk Formula 1 testini sekizinci sırada bitirdi. 22 yaşındaki Grosjean, dört kez dünya Alain Prost tarafından Fransa'nın en önemli yeteneği olarak gösteriliyor.

Toyota'dan Kamui Kobayashi Barcelona'da ilk gün piste çıkan dokuz pilotun en yavaşı oldu.

Barcelona 12.06.2008

1 . L. Badoer - Ferrari F2008 - 1:22.412 (+ 0.000 ) - 81 tur
2 . R. Kubica - BMW Sauber F1.08 - 1:22.682 (+ 0.270 ) - 69 tur
3 . D. Coulthard - Red Bull Renault RB4 - 1:22.724 (+ 0.312 ) - 21 tur
4 . S. Buemi - Red Bull Renault RB4 - 1:22.764 (+ 0.352 ) - 79 tur
5 . G. Paffett - McLaren Mercedes MP4-23 - 1:22.938 (+ 0.526 ) - 36 tur
6 . A. Davidson - Honda RA108 - 1:23.208 (+ 0.796 ) - 81 tur
7 . N. Hulkenberg - Williams Toyota FW30 - 1:23.619 (+ 1.207 ) - 112 tur
8 . R. Grosjean - Renault R28 - 1:23.899 (+ 1.487 ) - 60 tur
9 . K. Kobayashi - Toyota TF108 - 1:24.442 (+ 2.030 ) - 82 tur

43F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım C.tesi Haz. 21, 2008 3:29 pm

zekai47

zekai47

Fransa Grand Prix'si ilk serbest antrenman turlarında en iyi zamanı Ferrari'den Felipe Massa yaptı.

Massa, geçtiğimiz yıl pole'da başladığı ancak kazanamadığı Magny-Cours pistinde bir dakika 15.306 saniyelik zamanla sabah seansının en hızlısı oldu.

Brezilyalı pilot geçtiğimiz yıl Fransa Grand Prix'sini takım arkadaşı Kimi Raikkonen'in ardından ikinci sırada bitirmişti. Magny-Cours'da koşulan son 11 yarışın yedisinde Ferrari takımının üstünlüğü bulunuyor.

Kanada'da pit yolunda Raikkonen'e arkadan çarptığı için Fransa yarışına 10 sıra geriden başlama cezası alan Lewis Hamilton, Massa'nın 0.7 saniye gerisinde ikinciliği elde etti.

Cuma antrenmanlarının ilk seansında Vodafone McLaren'den Heikki Kovalainen üçüncü, Ferrari'den Raikkonen dördüncü olurken, BMW Sauber'în klasman lideri sürücüsü ve Kanada yarışının galibi Robert Kubica beşinci iyi zamanı yaptı.

Renault'nun iki kez dünya şampiyonu pilotu Fernando Alonso altıncı sırayı almasına karşın seansın tamamlanmasına iki dakika kala motorundan çıkan dumanlar yüzünden pisti terk etmek zorunda kaldı.

Cuma antrenmanları, birinci seans

1. Felipe Massa Ferrari 1 dk. 15.306 sn.
2. Lewis Hamilton McLaren 1:16.002
3. Heikki Kovalainen McLaren 1:16.055
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1:16.073
5. Robert Kubica BMW Sauber 1:16.377
6. Fernando Alonso Renault 1:16.400
7. Jarno Trulli Toyota 1:16.758
8. Sebastian Vettel Toro Rosso - Ferrari 1:16.838
9. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:16.870
10. Timo Glock Toyota 1:16.886
11. Nelson Piquet Renault 1:17.063
12. David Coulthard RedBull - Renault 1:17.234
13. Mark Webber RedBull - Renault 1:17.269
14. Nico Rosberg Williams - Toyota 1:17.394
15. Rubens Barrichello Honda 1:17.491
16. Sebastien Bourdais Toro Rosso - Ferrari 1:17.683
17. Kazuki Nakajima Williams - Toyota 1:17.696
18. Jenson Button Honda 1:17.928
19. Giancarlo Fisichella Force India - Ferrari 1:18.072
20. Adrian Sutil Force India - Ferrari 1:18.673

44F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım C.tesi Haz. 21, 2008 3:30 pm

zekai47

zekai47

Fransa Grand Prix'sinde Cuma antrenmanları ikinci seansın en hızlısı Fernando Alonso oldu. Günün en iyi zamanı ise Felipe Massa'dan geldi.

Sabah seansında elde ettiği 1:15.306 ile günün en iyi zamanını elde eden Massa, öğleden sonra Fernando Alonso'nun ardından ikinci sırayı aldı.

İyi bir gün geçirdiği söyleyen Massa, "sabah boynumdaki ağrı dışında güzel bir gün oldu. Risk almamak için her tur zorlamak yerine aracın ayarları üzerine yoğunlaştım" dedi.

1:15.778 ile ikinci seansın en iyi zamanını yapan olan Alonso, Ferrari'nin Brezilyalı pilotundan sadece 0.076 saniye daha hızlıydı.

Aracın performansından memnun olduğunu dile getiren Alonso, "şüphesiz elde edilen zamanların yakıt yüküyle ilgisi var, yoksa Ferrari'den hızlı olduğumuzu sanmıyorum. Öyleyse büyük sürpriz olur" diye konuştu.

Magny-Cours'da geçtiğimiz yıl mutlu sona ulaşan Ferrari'nin dünya şampiyonu pilotu Kimi Raikkonen öğleden sonra üçüncü iyi zamana imza attı. Fin sürücü sabah dördüncü olmuştu.

Birinci seansta ikinci olan Vodafone McLaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton, ikinci seansta dördüncülüğü elde etti.

Toro Rosso sürücüsü Sebastian Vettel ikinci seansta beşinci sırayı alarak dikkat çekti. BMW Sauber'in klasman lideri pilotu ve Kanada yarışının galibi Robert Kubica sabah beşinci, öğleden sonra altıncı sırada kaldı.

Polonyalı pilot, teknik sorunlar nedeniyle ikinci seansta zaman kaybettiklerini belirterek, aracın dengesinden şikayet etti.

Cuma antrenmanları, ikinci seans

1. Fernando Alonso Renault 1dk. 15.778 sn.
2. Felipe Massa Ferrari 1:15.854
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1:15.999
4. Lewis Hamilton McLaren 1:16.232
5. Sebastian Vettel Toro Rosso - Ferrari 1:16.298
6. Robert Kubica BMW Sauber 1:16.317
7. Heikki Kovalainen McLaren 1:16.340
8. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:16.458
9. Nelson Piquet Renault 1:16.543
10. David Coulthard RedBull - Renault 1:16.572
11. Nico Rosberg Williams - Toyota 1:16.682
12. Jarno Trulli Toyota 1:16.743
13. Sebastien Bourdais Toro Rosso - Ferrari 1:16.758
14. Kazuki Nakajima Williams - Toyota 1:17.002
15. Timo Glock Toyota 1:17.092
16. Mark Webber RedBull - Renault 1:17.106
17. Jenson Button Honda 1:17.244
18. Giancarlo Fisichella Force India - Ferrari 1:17.394
19. Rubens Barrichello Honda 1:17.591
20. Adrian Sutil Force India - Ferrari 1:17.868

45F1 severlerle burda buluşalım - Sayfa 2 Empty Geri: F1 severlerle burda buluşalım C.tesi Haz. 21, 2008 3:31 pm

zekai47

zekai47

F1 sezonunun ilk yedi yarışında sadece dokuz puan toplayan eski dünya şampiyonu Fernando Alonso, bu yıl yarış kazanma umidini kaybetmediğini söyledi.

Alonso, Fransa Grand Prix'sinin ikinci serbest antrenman turlarında, yumuşak lastikler ve hafif yakıt yükünün de yardımıyla en iyi zamanı yaptı.

Hafta içinde yaptığı açıklamada, gelecek sezon Renault'da kalmayabileceğini söyleyen İspanyol sürücü, şu an sadece sezonun kalan kısmında başarılı olmayı düşündüğünü belirtti:

"Şu an sadece bu sezonu düşünüyorum. Yılı dokuz puanla ve podyuma çıkmadan tamamlamak istemiyorum. Kesinlikle birden fazla kez podyuma çıkmak, hatta yarış kazanmak arzusundayım. Kanada'da biraz şanslı olsaydık birinci olabilirdik.

2005 ve 2006'nın dünya şampiyonu Alonso, Avustralya'daki açılış yarışında dördüncü olduktan sonra ilk puanlarını geçtiğimiz ay Türkiye'de altıncı olarak elde etti.

Alonso, sürücüler klasmanında iddiası olmadığı için markalar klasmanında yükselmeyi hedeflediklerini belirterek, "takımın sezonu en azından dördüncü sırada bitirmesi için elimden geleni yapacağım" dedi.

Geride kalan yedi yarış sonunda Red Bull 21 puanla dördüncü sırada, dokuz puanla yedinci sırada bulunan Renault'nun tüm puanlarını Alonso topladı.

Fernando Alonso, Magny-Cours'da podyum finişinin çok uzak olmadığını ancak biraz şansa ve iyi bir sıralama derecesine ihtiyacı olduğunu vurguladı.

Sayfa başına dön  Mesaj [2 sayfadaki 2 sayfası]

Sayfaya git : Önceki  1, 2

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz